SEO (Engels voor zoekmachine optimalisatie) zorgt ervoor dat de website of webshop goed scoort in de organische zoekresultaten van de verschillende zoekmachines. Dit zijn de natuurlijke zoekresultaten (linkerkant) van Google. Met inspanningen van Web-Impact.nl kun je de site via SEO beter positioneren in de zoekresultaten. Zoekmachine optimalisatie gaat op basis van onderzoek naar zoekvolumes en de hoeveelheid concurrentie op het specifieke woord. Door het juiste woord te kiezen, bespaar je kosten en tijd. Vervolgens ben je goed zichtbaar in de zoekresultaten voor zoektermen waarop de site of webshop gevonden moet worden. Een website of webshop die zoekmachine optimalisatie achter de rug heeft, wordt vaker bezocht door een relevante groep mogelijke klanten. Zoekmachine optimalisatie betekent strikt genomen "iets in de uiterste of meest gunstige toestand brengen". Met zoekmachine optimalisatie scherp je de site aan zodat de effectiviteit verbetert, waardoor meer bezoekers worden aangetrokken en vastgehouden.
"Meer resultaat generen met behulp van zoekmachine optimalisatie"
Wil je meer bezoekers naar de website? Steeds meer klanten gaan op zoek naar een product of dienst via het Internet. Het is daarom van zeer groot belang dat uw website hoog in de zoekresultaten van zoekmachine Google staat. Deze zoekmachine wordt immers het meest gebruikt. Met de samenwerkende partners van E-commerce Partner zorgen wij ervoor dat een zoeker op het Internet via een zoekmachine je als een van de eersten vindt. Dit kan pas wanneer de website bovenaan in de lijst met zoekresultaten staat. Zoekmachine optimalisatie wordt momenteel gezien als de meest rendabele vorm van e-marketing en daarmee is SEO dus geen verkeerde keuze om uw marketing budget aan te besteden.
Enkel een hoge positie is echter geen garantie voor succes. Er dient op voorhand bekeken te worden wat nu exact de verwachtingen & wensen zijn van uw doelgroep. Hierop haken wij in en combineren zo een optimale situatie zowel voor de menselijke bezoekers als voor de zoekmachines zoals Google. E-commerce Partner heeft jaren ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie van Google zowel voor websites van overheidsinstellingen als MKB bedrijven alsmede eigen webconcepten uit ons uitgevers netwerk. Zet onze kennis van zoekmachineoptimalisatie (SEO) nu in om meer unieke bezoekers naar uw website te trekken zodat uw website meer van het gewenste resultaat zal genereren.
Wilt je ook dat de website een hoge positie heeft in Google en zo optimaal vindbaar wordt voor de doelgroep die op dit moment al naar je op zoek is maar je niet kan vinden? Neem dan nu contact met ons op!
Weet je hoe de website of webshop presteert? Hoeveel relevante bezoekers komen er op de website? Bezoekers die zoeken naar de producten die je aanbiedt. Om dit te weten te komen duiken we in de statistieken. Een belangrijk element daarin is het meten of en in welke mate een bezoeker aan de website uiteindelijk een relatie of klant wordt. Welke bezoekers gaan over tot een contact (een lead), een aanvraag of een aanschaf? Wanneer je inzicht heeft in de online prestaties, kun je inschatten of zoekmachine optimalisatie nodig is en wat je hierin kunt investeren.
De huidige online populariteit kun je vrij eenvoudig controleren de drie belangrijkste zoekmachines voor het Nederlandse domein te bezoeken: Google, Yahoo! en MSN (Bing). Het belangrijkste woord of zinsdeel over het bedrijf, het kernwoord (keyword, sleutelwoord), vul je daar als zoekopdracht in. Doe dit altijd tussen aanhalingstekens bijvoorbeeld: "advocaten" als je advocaat bent. Als je bij de eerste drie zoekresultaten verschijnt dan ben je met dat woord of die zin zeer populair. Sta je daaronder, maar de website is wel op de eerste pagina met tien zoekresultaten te vinden, dan is de populariteit redelijk. Val je buiten de top tien, dan is de kans op bezoekers gering.
Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde internetter de eerste pagina bekijkt. De eerste vijf posities op de eerste pagina bedienen vijftig procent van de bezoekers. Heb je een positie buiten de eerste twintig, dan is er werk aan de winkel. Zo kan een top positie in een zoekmachine op een of meerdere keywords het verschil maken tussen nul of een paar duizend bezoekers per dag.