Een verkoopbaar product is het product dat verkocht wordt op de webwinkel. Als een product bijvoorbeeld alleen aanwezig is als 'bijverkoop' (of een extra product), kun je zo'n product op 'niet verkoopbaar' zetten (vinkje weghalen).
Elke webwinkel is anders door de producten en de uitstraling. Het kan helpen met het onderscheiden van andere online winkels. Je moet ervoor zorgen dat je weet hoe je de juiste stijl kunt creëren met het aanbod.
Alle aspecten van een online winkel/winkel zijn belangrijk. Maar het aspect dat het meest cruciaal is voor het verkopen van producten is het product zelf. Zonder kwaliteitsproducten verkoop je niets, en zonder kwaliteitsproducten blijft de verkoop teleurstellend laag.
Ecommerce Partners biedt verschillende pakketten die zijn afgestemd op de meest voorkomende scenario's. Een beginnende webwinkelier kan volstaan met een "light pakket", terwijl een gevorderde webwinkelier zal willen profiteren van de hogere varianten.
Na producten zijn bestellingen toch wel het leukste om in de webwinkel te ontvangen. Orderbeheer biedt een duidelijk overzicht van alle eerder geplaatste bestellingen en houd je op de hoogte.
Winkelgroepen zijn verzamelingen van winkels die geografisch dicht bij elkaar liggen (een winkelcentrum), maar ook verzamelingen van winkels die verbonden willen worden vanwege een gemeenschappelijk probleem.
Met de klantbeheerfunctie van Ecommerce Partner kun je in contact komen met de klanten. Deze klanten hebben in het verleden minimaal één keer iets besteld bij de webwinkel en zijn terug te vinden in de module klantbeheer. Ook kun je precies zien hoeveel omzet elke klant heeft gegenereerd.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces van verbetering van de zichtbaarheid van een website in zoekmachines. Er zijn een aantal regels op technisch en tekstueel gebied waaraan een website / webshop moet voldoen, wil deze hoog in de zoekmachines verschijnen. Ecommerce Partner heeft een uiterst SEO vriendelijk platform ontwikkeld, dat garant staat voor een hoge ranking. Ecommerce Partner adviseert haar gebruikers om per pagina unieke teksten te schrijven met verschillende zoekwoorden.
Productcategorieën helpen je de producten te organiseren. Als je slechts een paar artikelen te koop hebt, zijn categorieën misschien niet nodig, maar zodra je een groot aantal producten in het assortiment hebt - en de kans op verwarring bij de klant toeneemt - worden categorieën cruciaal.
De webshop van Ecommerce Partner wordt geleverd met gratis hosting. Je betaalt elke maand een vast bedrag, ongeacht het aantal producten dat je verkoopt.
Als je het product niet zelf hebt gemaakt, is het vaak van een bepaald merk. Het merk is interessant voor bezoekers die het juiste artikel willen vinden. Om klanten te laten zien dat ze het juiste product hebben gevonden, doe je er verstandig aan ook het juiste merk te tonen. Door al de producten van een merk te voorzien, kunnen de bezoekers filteren op deze informatie. Zo kan een bezoeker snel alle producten van een bepaald merk filteren.
Mensen zijn dol op kortingen. We stromen naar de winkels zodra we horen over uitverkoop of opruiming en dat is logisch, want met kortingen krijg je meer voor minder.
Hoewel de termen productcategorie en productgroep qua betekenis op elkaar lijken, verwijzen ze naar verschillende dingen. Ecommerce Partner gebruikt deze twee termen in verschillende contexten omdat ze verschillende aspecten van de online webwinkel vertegenwoordigen.
Na het lanceren van de website en nadat de eerste bestellingen binnen lopen is het tijd om jouw website te promoten om zo online zichtbaar te zijn.
Uit studies blijkt dat mensen over het algemeen zeer visueel ingesteld zijn. De gemiddelde persoon vertrouwt iets pas als hij of zij het gezien heeft. Visuele hulpmiddelen zoals foto's of video zijn onmisbare elementen in een online winkel.
Online verkopen is het proces van het attenderen van de klanten van de webshop op interessante producten. Vaak weet een kopende klant niet dat hij of zij een product nodig heeft, totdat je het actief onder de aandacht brengt!
Met Ecommerce Partner kun je de verzendmethode(s) geheel zelfstandig instellen. Zo kun je zelf bepalen of je een pakketdienst inschakelt of dat je de bestellingen liever zelf bezorgt.
Het uiteindelijke doel van een webwinkel is het verkopen van producten. Toch is het vaak leuk om naast productvermeldingen ook informatie over uw bedrijf te verstrekken. Bezoekers zijn vaak geïnteresseerd om meer te lezen over een bedrijf voordat ze een bestelling plaatsen, en ze willen misschien ook weten hoe ze contact kunnen opnemen met het bedrijf of hoe hun aankopen worden verzonden.
Ecommerce Partner biedt de mogelijkheid om met meerdere medewerkers aan de webwinkel te werken. Hierdoor kun je veel sneller al de producten online zetten.
Tegenwoordig zijn sociale media onlosmakelijk verbonden met het internet. Via Instagram en Pinterest kunnen gebruikers bijvoorbeeld interessante dingen die ze op internet of elders hebben gevonden, delen met vrienden en familie.
Bij Ecommerce Partner heb je de mogelijkheid om meer dan één webwinkel te beginnen. Hierdoor kun je de producten verspreiden over meerdere online winkels, wat het bereik kan vergroten en de omzet kan verhogen.
Ecommerce Partner weet dat betaalgemak één van de basisprincipes is van een bloeiende webwinkel. Een bezoeker moet direct het gevoel hebben dat de webwinkel betrouwbaar is, en dat bestellingen veilig en snel betaald kunnen worden. Daarom heeft Ecommerce Partner de meest gebruikte betaalmethoden in haar platform opgenomen, zoals:
• Handmatige overboeken door de klant
• Onder Rembours betalen
• PayPal
• IDEAL
• Betalen op factuur / rekening
• Afrekenen in de winkel
• Automatische incasso
Je kunt de productcatalogus uploaden naar de webwinkel met behulp van de importfunctie. Het importproces is gratis en te allen tijde beschikbaar.
Veel online winkeliers gebruiken affiliate programma's om hun omzet en klantenbestand te vergroten. Met een affiliate programma kunnen andere websites de producten op een aantrekkelijke manier weergeven, vaak met toegevoegde informatie en afbeeldingen, en vervolgens bezoekers doorverwijzen naar de eigen webwinkel.
De bezoeker kan niet direct iets kopen op de website van deze partner, maar wordt verwezen naar de eigen webwinkel door op een van deze links te klikken. Je kunt kiezen voor een vergoeding per verkoop of een commissie op basis van het aantal bezoekers dat via het affiliate programma wordt doorverwezen.