Zoekmachine Adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd kan een effectieve en snelle manier zijn om producten en diensten te verkopen. E-commerce, SEO en Internet Marketing richt zich met Zoekmachine Adverteren op Google AdWords omdat dit het advertentie programma is om advertenties te plaatsen op Google, zoekmachine nummer één ter wereld.
Er zijn nog meer mogelijkheden zoals op Yahoo, maar 90% van de mensen maken gebruik van Google. Door op Google hoog te staan is het belangrijkst en daar helpt Ecommerce Partner graag mee. We geven advies welke elementen er zijn en welke partners jouw kunnen voorzien van de behoeften.
Zoekmachine Adverteren met Google AdWords bied je in feite twee mogelijkheden. Je kunt ervoor kiezen advertenties te tonen bij relevante zoekresultaten of op websites binnen het Google Display Netwerk. Dit houdt in dat je op talloze, door je gekozen websites terechtkomt die aangegeven hebben dat ze Google advertenties accepteren. Je kunt ook kiezen voor een combinatie van Zoekmachine Adverteren met Google AdWords door beide mogelijkheden in te zetten.
De advertenties worden getoond bij relevante zoekresultaten binnen Google. Deze advertenties worden meestal rechts- en steeds vaker linksboven de gratis zoekresultaten getoond. Bij deze mogelijkheid van Zoekmachine Adverteren reken je af per click (PPC - Pay Per Click), vertoningen van advertenties zijn geheel kosteloos. Op het moment dat je SEA toepast, zul je boven SEO terecht komen en in dit geval dus ook eerder zichtbaarder zijn.
Wanneer er meerdere bedrijven gebruik maken van adverteren, kan het zijn dat er gekeken wordt naar de waarde van de website. Een professional kan helpen de waarde te optimaliseren en optimaal gebruik te maken van SEA.
De advertenties worden getoond op websites binnen het Google Display Netwerk, een netwerk van duizenden populaire websites. Je kunt zelf beïnvloeden op welke websites de advertenties getoond worden, deze websites dienen uiteraard relevant te zijn voor uw doelgroep. Bij deze mogelijkheid van Zoekmachine Adverteren reken je wederom af per click (PPC - Pay Per Click) of per 1000 vertoningen (CPM - Cost Per Mille).
Of Zoekmachine Adverteren een geschikt marketinginstrument is om de producten en of diensten onder de aandacht te brengen bij het publiek, is afhankelijk van vele factoren; kosten per click, marge op het product of dienst, Website Usability, prijzen, branche enzovoorts. Middels een onderzoek kan een inschatting gemaakt worden of het een goed marketinginstrument is voor de organisatie. Er moet ook een zoekwoordenanalyse gemaakt worden, om achterhalen welke zoekwoorden geschikt zijn om op te adverteren.
Het gebruik van een professional kan ervoor zorgen dat alle elementen van de campagne samenwerken om de beste resultaten te geven. Zoekmachine marketeers zijn op de hoogte van de nieuwste praktijken en technieken, zoals SEO, PPC, linkbuilding en meer. Ze kunnen ook doorlopende ondersteuning bieden om ervoor te zorgen dat de campagnes succesvol blijven. Bovendien kan een professional je helpen realistische doelen voor de campagne te stellen die het verkeer en de conversies zullen verhogen.